avatar Ten blog rowerowy prowadzi tranquilo z miasteczka Warszawa. Mam przejechane 35143.79 kilometrów w tym 1063.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.37 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy tranquilo.bikestats.pl
  • Sprzęt Rubble

Dzień 8: Balaton - Berzence

Piątek, 23 lipca 2010 · dodano: 06.01.2011 | Komentarze 0

To co może podobać się na Węgrzech to wsie. Praktycznie we wszystkich mijanych przez nas wioskach drogi i pobocza były zadbane a trawniki ogólnodostępne równo przystrzyżone. Ogólnie panuje tam porządek. Aczkolwiek już wewnątrz obejść nie zawsze jest wesoło. Mniej więcej w połowie drogi między Balatonem a granicą Chorwacką przeżywamy mały szok. W ciągu mijanych przez nas wsi wjeżdżamy nagle do jednej, zamieszkanej przez ludność romską. Pierwsze co się rzuca to ludzie, których wcześniej nie widywaliśmy. A tu przed każdym domem wystawiona kanapa na której siedzi cała rodzina, wzdłuż pobocza kursują dzieciaki z kanistrami na wodę do ustawionych co kilkadziesiąt metrów ręcznych pomp wodnych (tego też nie ma w innych wsiach). Co jakiś kawałek stała grupka mężczyzn dłubiących przy samochodach czy po prostu nic nie robiących. Nie widać też tego ogólnego zadbania. Ogólnie mało przyjemnie się tam czuliśmy i staraliśmy się jak najszybciej opuścić tą wieś. Tego dnia planowaliśmy nocować już po Chorwackiej stronie. Niezbyt trafny dobór skrótów, oraz fala pecha w postaci sześciu flaków w ciągu dwóch godzin spowodował, że dotarliśmy jedynie do Berzence leżącego przy samej granicy. Dodatkowo skończyła nam się woda i postanowiliśmy poszukać noclegu we wsi. Pomógł nam przy tym napotkany Węgier, który znalazł nam nocleg w dość rozsądnej cenie.