avatar Ten blog rowerowy prowadzi tranquilo z miasteczka Warszawa. Mam przejechane 35143.79 kilometrów w tym 1063.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.37 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy tranquilo.bikestats.pl

Czerwiec, 2011

Czwartek, 16 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 0

Na Bug - Dzień 4

Poniedziałek, 13 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 0

Ostatni dzień to już właściwie tylko tranzyt do Warszawy. Żegnamy Yoshko i ruszamy z Robertem koło godziny 8. Całą drogę jedziemy drogą E30, zbaczając jedynie czasami po jakąś gminę. Pomimo bocznego wiatru (momentami twarzowego) jedziemy w dość rozsądnym tempie. Słońce wreszcie dopisało, nie jest zbyt gorąco, więc jedzie się przyjemnie. Po minięciu Siedlec wiatr przestaje powoli dokuczać, za to rośnie temperatura. Jako, że nie lubię widzieć przed sobą koła, prowadzę całą drogę, przez co w okolicach Mińska zaczęło brakować trochę sił i zapału. Ciągłe remonty na drodze również wybijają z rytmu. Dwa Snickersy poprawiły nieco sytuację i około 16.30 udało nam się dotrzeć do Warszawy. Dostarczywszy Roberta na dworzec pognałem do domu by zaliczyć chociaż godzinkę snu przed pracą. Wizja chłodnego prysznicu dodała mi takich niespotykanych sił, że momentami frunąłem pod czterdziestkę.

Wycieczka wycieczką, ale nie ma to jak własne łóżeczko :)

Kolejna gmina do kolekcji © tranquilo

Na Bug - Dzień 3

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 0

Wstaję wstaję po 7 i lecę do rodzinki pogadać jeszcze z babcią przed odjazdem. Wracając na działkę zbieram po drodze trochę truskawek na śniadanie. Około godziny 11, kiedy już każdy skończył szpanować swoim aparatem ruszamy dalej. Nie ujechaliśmy kilometra a ekipa już zaczyna się domagać mleka - cóż robić, jedziemy jeszcze raz do gospodarstwa. Idę pogadać sobie z wujkiem, i tylko widzę jak z tyłu chyłkiem przemykają w stronę obory jakieś postacie z pustymi butelkami:) Zaopatrzeni w świeżo dojone ruszamy w trasę. Na moście na Bugu odłącza się od nas Robert i jedzie zaliczać swoje gminy. Ja, Yoshko i Psyche przejeżdżamy przez most i kierujemy się w stronę Garbarki, Świętej Góry dla prawosławnych. Tempo mocno spacerowe, można więc sobie pogawędzić. Na jednym z postojów, doprowadzam swoją mocą sprawczą do awarii Arcusa Psyche. Arcus to znany producent rowerów o nakrętkach robionych z masła, zwykły klucz rowerowy nic tu nie pomoże. W celu wymiany dętki potrzebny jest spacer do najbliższej wsi po bardziej profesjonalnej wsi. Na szczęście w miarę szybko znajdujemy dobre klucze i chwilę później znowu jesteśmy w siodle. W Niemirowie wsiadamy na prom, którym przedostajemy się z powrotem na drugą stronę Bugu. Wkrótce dołącza do nas Robert i ponownie w czwórkę jedziemy do Białej Podlaskiej, gdzie odstawiamy Psyche na pociąg do domu. Sami jeszcze udajemy się na kolację (45 zł za dwie 60cm pizze to mocno rozsądna cena) i wpraszamy się do Yoshko na nocleg.

Rober nie może się nacieszyć Wuwuzelą © tranquilo

Las krzyży w Grabarce © tranquilo

Twarzowa dętka © tranquilo

Przeprawa promowa © tranquilo

Na Bug - Dzień 2

Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 0

Dzień bez wpadki to dzień zmarnowany. Rano z namiotu wywabiła mnie pilna potrzeba. Zwiedziwszy okolicę wracam do naszego obozowiska i zaczynam powoli się pakować. Zastanawiam się czy nie pora już budzić Roberta - patrzę na zegarek - 4:12. Szlag by te chmury, przez nie nijak idzie stwierdzić jaka jest pora dnia. Jako, że nasz namiot to mocno naciągana dwójka, postanawiam dospać te dwie godzinki pod chmurką.

O 7.30 ruszamy w dalszą drogę. W płocku zatrzymujemy się na dłuższą przerwę śniadaniową a przy okazji zaliczamy Rynek z przyległościami. Najedzeni i nacieszeni krótkim przebłyskiem słońca ruszamy na Wyszków. Robert nie byłby sobą jakby po drodze nie wjechał na 20 metrów w las "No bo tam zaczyna się nowa gmina". W Wyszkowie popisujemy się znajomością geografii i zamiast na Siedlce skręcamy na Serock. Nic tam, kilka więcej kilometrów tylko wyjdzie nam na zdrowie. W Łochowie zjeżdżamy z krajówki i do Liwu jedziemy bocznymi drogami (żeby zaliczyć więcej gmin). W Liwie szybko oblatujemy zameczek i dalej do Węgrowa na atrakcję dnia - Lustro Twardowskiego. Lustro znajduje się w zakrystii kościoła i tyle nam było dane się o nim dowiedzieć - jak się okazuje dostać się tam nie jest prosto i po bezowocnej próbie odnalezienia księdza klucznika ruszamy dalej. W okolicach Sokołowa robimy jeszcze jeden "skok w bok" i o 18 lądujemy w Skrzeszewie. Pierw udajemy do rodzinki i zaopatrzeni w mleko i trochę kaszanki (która jeszcze dzień wcześniej jadła z koryta) udajemy się na działkę.

Wyczucie czasu idealne, 5 minut później dołączają do nas Psyche i Yoshko. 15 minut zajęło nam rozpalenie ognia z mokrego drewna. Gdy ogień już hulał, można było rozpocząć imprezę integracyjną, która skończyła się po 1 w nocy, próbą obudzenia sąsiadów za pomocą rogu myśliwskiego.

4 rano © tranquilo

Śniadanie w Pułtusku © tranquilo

Zamkowa armata w Pułtusku © tranquilo

Zameczek w Liwie © tranquilo

Yoshko głowi się co tu zrobić by wreszcie zaczęło się palić © tranquilo